Sct. Hans Haveforening

Haveaffald pladsen

Vi har fået en henvendelse fra Odense Renovation, Græstørv er IKKE haveaffald men jord affald og det skal man selv køre på genbrugspladsen.

Det er ikke muligt for os at komme af med jordaffald, med mindre vi hyre nogen til det og sender regningen til dem der har smidt det der.

Hvis man har haveaffaldet på sin trailer, så kør det dog på genbrugspladsen....den har åbent alle dage mellem 7-18 alle hverdage og 9-18 weekend og helligdage

Så hvis I ønsker at vi skal blive ved med at have denne mulighed, bliver I nød til at tænke jer om og ikke misbruge at muligheden er der.

Det samme gælder husholdningsaffaldet husk at sortere og tænk jer om. Kør det der skal på genbrugspladen, der ned.

Tilmelding til betalingsservice

.
Venlig service mulighed for at tilmelde have lejen til betalingsservice:

bruge dette link, jeres medlemsnummer finder I på jeres haveblad eller I kan skrive en mail og vi kan sende til det jer.

Kære med kolonister

Et lille opråb.

Er I ikke søde alle sammen og tænke på at vores plads til grønt haveaffald er til netop det, grønt haveaffald IKKE fliser, trækasser, trykimpreneret træ, stolper, gamle dørmåtter osv.

Måske I er vant til at der er en vicevært/varmemester der hvor I bor, men det er der ikke i foreningen, her er vi alle viceværter/varmemestre og det er nødvendigt at vi alle tager ansvar for at overholde aftalerne vi laver med hinanden og med f.eks. renovationen for at det kan blive ved med at fungere.

ROTTER: De hygger sig i den varme kompost, hvis vi lægger æbler, grønsager, nødder osv. er det mad til dem også, så lad dette gå i containeren til madrester. Undlad at fodre fuglene ved fodrebrættet, da dette også er mad til rotter når det falder ned på jorden.

Det betyder også at vi alle må tage ansvar for at holde det pænt og ryddeligt på affalds/grønt-pladsen. Så måske hvis vi alle tog en rive med ned og river lidt sammen når man alligevel skal af med haveaffald, så er vi alle med til at sørge for at det ser pænt ud på p-pladsen.😀

med venlig hilsen

Havevandring 2021

Vil blive opdateret......

Vi så efter følgende i 2020, og det vil blive gentaget i 2021:

- Hække klippet (alle sider)

- Ukrudt under hække (alle sider)

- Hæk højde (mod gangen accepters max. 150 cm, mellem haverne max. 180 cm, det samme mod Egebæksvej og Victoriagade)

- Bevoksning der er på vej over de tilladte 450 cm (ordensreglerne punkt 4)

- Vejhold (ordensreglerne punkt 9)

- Have holdes ryddelig og bygninger vedligeholdes (ordensreglerne punkt 1)

Vigtigt

Covid-19

NYT fra Kolonihaveforbundet

På grund af aftenens pressemøde om coronavirus er det nu vores anbefaling, at alle haveforeninger, uanset størrelse og faciliteter, udskyder planlagte generalforsamlinger i mindst 14 dage og følger de retningslinjer, som Sundhedsministeriet dikterer.

Dette følger vi også i vores forening.
Der kommer nyt på denne side, mail og i tavlerne, når vi ved hvornår det så bliver.
Hilsen
Bestyrelsen

Hvis der er nogle spørgsmål, forslag, eller klager, bedes i sende os en mail: scthanshaveforening@gmail.com, eller andet på skrift, eventuelt i postkassen ved fælleshuset med navn, have nr. og kontaktoplysninger.

Alt andet vil ikke komme i betragtning.

Hjemmesiden er stadig under modernisering/ændring.  Dette kan tage noget tid.

Mvh.

Thomas | Svar 22.12.2019 16:02

Byggeansøgning finder du på Havelodselskabets hjemmeside linket er under nyttige links.

Linket til sammletank er kommunes og ikke noget vi kan gøre andet end at slette. Det er kloakmester der ordner alle de papir

Hej
Link til ansøgning om samletank virker ikke.

Et link til Byggetilladelse ville være rart 😃