Sct. Hans Haveforening

Glædelig jul og lykkebringende nytår

Trods denne svære tid med covid-19,

vil vi i bestyrelsen sige tak for 2020 Sende tanker til alle,

med håb om, at I alle vil passe godt på hinanden og jer selv.

Vi håber at se alle sunde og raske i 2021,

hvornår ved vi ikke,

da forbundet har underlagt os forsamlingsforbud frem til 28 februar 2021.

Julehilsener

Kære med kolonister

Et lille opråb.

Er I ikke søde alle sammen og tænke på at vores plads til grønt haveaffald er til netop det, grønt haveaffald IKKE fliser, trækasser, trykimpreneret træ, stolper, gamle dørmåtter osv.

Måske I er vant til at der er en vicevært/varmemester der hvor I bor, men det er der ikke i foreningen, her er vi alle viceværter/varmemestre og det er nødvendigt at vi alle tager ansvar for at overholde aftalerne vi laver med hinanden og med f.eks. renovationen for at det kan blive ved med at fungere.

ROTTER: De hygger sig i den varme kompost, hvis vi lægger æbler, grønsager, nødder osv. er det mad til dem også, så lad dette gå i containeren til madrester. Undlad at fodre fuglene ved fodrebrættet, da dette også er mad til rotter når det falder ned på jorden.

Det betyder også at vi alle må tage ansvar for at holde det pænt og ryddeligt på affalds/grønt-pladsen. Så måske hvis vi alle tog en rive med ned og river lidt sammen når man alligevel skal af med haveaffald, så er vi alle med til at sørge for at det ser pænt ud på p-pladsen.😀

med venlig hilsen

Havevandring 11/10-2020

Vi ser efter følgende:

- Hække klippet (alle sider)

- Ukrudt under hække (alle sider)

- Hæk højde (mod gangen accepters max. 150 cm, mellem haverne max. 180 cm, det samme mod Egebæksvej og Victoriagade)

- Bevoksning der er på vej over de tilladte 450 cm (ordensreglerne punkt 4)

- Vejhold (ordensreglerne punkt 9)

- Have holdes ryddelig og bygninger vedligeholdes (ordensreglerne punkt 1)

Affalds container på P-Pladsen

Så er der kommet affalds container på p-pladsen.

Det er vigtigt at vi sortere ellers bliver det dyrt for os alle.

Se dette link https://ipaper.ipapercms.dk/OdenseRenovation/guide-til-din-affaldssortering-ny-affaldsordning/?page=12 her kan man læse hvordan man skal gøre.

Der kan hentes spande til ny sortering, der er 1 grøn spand og start sæt, (vejledning medfølger)  Kan afhentes, efter aftale, lørdage 11-12 på den store parkeringsplads ved containeren. Det er yderst vigtig at sortere rigtigt, slå knude på poserne - de grønne poser er til madaffald. Hvis det ikke overholdes  er der store bøder til foreningen = medlemmerne.

🙂 Med skraldeordningen, kan vi også få fjernet grønt haveaffald af kommunen.

Dette skal dog ske på en plads hvor de kan afhænte det.

Der vil i forbindelse med grøn arbejdsdag den 20/6 blive afmærket en plads til det  OBS! VENT VENLIGST MED AT LIGGE HAVEAFFALD NEDE PÅ PARKERINGSPLADSEN TIL STEDET ER MARKERET.

DET MARKEREDE OMRÅDE ER KUN TIL GRØNT HAVEAFFALD, IKKE TIL SKRALD OG TING OG SAGER.  VÆR VENLIGE IKKE AT SMIDE TING OG SAGER PÅ PLADSEN.

.
Venlig service mulighed for at tilmelde have lejen til betalingsservice:

bruge dette link, jeres medlemsnummer finder I på jeres haveblad eller I kan skrive en mail og vi kan sende til det jer.

Vigtigt

Covid-19

NYT fra Kolonihaveforbundet

På grund af aftenens pressemøde om coronavirus er det nu vores anbefaling, at alle haveforeninger, uanset størrelse og faciliteter, udskyder planlagte generalforsamlinger i mindst 14 dage og følger de retningslinjer, som Sundhedsministeriet dikterer.

Dette følger vi også i vores forening.
Der kommer nyt på denne side, mail og i tavlerne, når vi ved hvornår det så bliver.
Hilsen
Bestyrelsen

Hvis der er nogle spørgsmål, forslag, eller klager, bedes i sende os en mail: scthanshaveforening@gmail.com, eller andet på skrift, eventuelt i postkassen ved fælleshuset med navn, have nr. og kontaktoplysninger.

Alt andet vil ikke komme i betragtning.

Hjemmesiden er stadig under modernisering/ændring.  Dette kan tage noget tid.

Mvh.

LEJEKONTRAKER

Dette skal man have, så lad os få styr på det.

Kontakt Formand på tel:27474732  eller på scthanshaveforening@gmail.com for at få lavet en aftale så det kan komme i orden.

Hurtigst muligt.

Thomas | Svar 22.12.2019 16:02