Standardside

Referat d.10/6-20

Tilstede er: Anders, Bettina, Dorthe, Kirsten,
Kirsten, Anders, Bettina, Per og Dorthe
Referat og ordstyrer: Dorthe.

Nyt fra formanden:
Tingene er begyndt at lukke lidt op, så der skal afholdes en ekstraordinær generalforsamling når vi nærmer os havesæsonens slutning - dato kommer når vi nærmer os. Der er kommet en klage fra postnord - Da der tit holder biler på gangene, det opfordres til at dette stopper da postnord ellers ikke levere post til os. Det er tilladt at læsse af, men ingen parkering .. På forhånd Tak..

Nyt fra kasseren:
Medlemmerne har været rigtig gode til at betale have leje i år, trods det nye system har drillet lidt.. Tak for det 😊

Nyt fra festudvalg:

Festudvalget fortsætter deres fantastiske arbejde med at lave nogle fællesskabsfremmende aktiviteter i løbet af sæsonen. Det der vil kunne lade sig gøre under disse coronatider.

Til første havedag d. 20/6-20 vil der blive arbejdet på at vi kan få åbnet fælles toiletterne på forsvarlig vis. Ulla vil tage sig ekstra godt af rengøringen i den kommende periode, men husk at alle er nødt til at tage det nødvendige ansvar, for at hygiejne er i orden - og vi kan bevare vores toilet åbent.

Haver til salg/solgte:

Have 31, 33, 50 og 89 har fået nye ejere - velkommen til jer 😊

Have nr. 11 og have nr. 46 er tilsalg.

Den nye skraldeordning, hvordan går det?

Det ser fornuftigt ud, alle har taget godt imod det nye system. -
Der laves en stor midlertidig plads til grønt affald i år, så vi får de rigtige anbefalinger til hvordan den skal bygges op, ift. de anvisninger som renovationen har til disse pladser.

Årshjul:
Der er lagt et årshjul på drevet, men ikke skrevet noget på det endnu. Vi laver det i år, sådan så der er et overblik over årets gang i foreningen. Det kan være en god hjælp til nye medlemmer i bestyrelsen.

Aktivitetskalender:

Festudvalget arbejder på at der evt. kommer en fest i slutningen af sæsonen.
Der er planlagt 3 fælles arbejdsdage.
Most Dage, der undersøges om der stadig er interesse for denne aktivitet. Meld endelig tilbage hvis du har lyst til at stå for denne, denne arbejdsindsats gælder på lige fod som en grøn arbejdsdag.

Aktuelle fokusområder:

- Fælles arbejdsdage
- Ny plads til grønt affald
- Mulig Sommerfest
- Mostdag
- På den gode tone os alle imellem.
- Uddeling af grønne skraldespande på p pladsen de næste 2 lørdag fra 9-12.

Præmiehave udvælgelse:

Der bliver udvælgelse til præmiehaver trods corona.

Evt:

Næste møde er 20/8-20 og Anders er referent.

Kære bestyrelse jeg ønsker en tillægshave. Hvordan og hvorledes bærer jeg mig ad med at få det? Nogle beviser på love og regler?Eller er der uskrevne regler?

Tak for en helt fantastisk sommerfest 2019...