Bestyrelsesmøde referat

Referat Bestyrelsesmøde 14-04-2020

Referat af bestyrelsesmøde den 14-04-2020
Mødet holdes over video.

Deltager: Anders have 6, Kirsten have 21, Dorthe have 102, Per have 64, Bettina have 13, Lene have 84
Referent: Bettina have 13
1.    Formanden: hvad tænker Anders omkring hans opgaver frem til der er fundet en ny formand? Skal vi evt. uddelegere opgaver? Eller skal Per indover som næstformand til flere ting?
•    Hjemmesiden
•    Tavlerne
•    Salg
    Formand: Anders fortsætter indtil vi kan vælge en ny formand, når Covid-19 tillader det.
    Hjemmesiden: Anders fortætter med at holde tjek på den.
    Kontor tid: Vi aftalte at have et kontor telefonnummer og holde åbent for den hver lørdag fra kl. 10:00 – 13:00, hvor hele bestyrelsen dækker på skift.
    Salg: Anders og Bettina hjælpes af med denne opgave.

2.    Bestille Container til den 19-06-2002 til 03-07-2020 samt 25-09-2020 til 09-10-2020
    Lene bestiller disse ved Balslev vognmands forretning

3.    Fælles arbejdsdage: kunne vi evt. sætte opgaver op i listeform, som medlemmerne kan meldes sig til for at få et kryds for og så sætte en periode inden for hvilken opgaven skal laves men så samles man ikke??? Eller noget andet????

    Vi laver en weekendfordeling hvor der bliver med tilmelding så vi kan sørge for at der maks er 10 deltager pr. gang og pr. møde sted. Vi laver opslag i tavler og på hjemmesiden med datoer og liste over opgaver. Medlemmerne så kan melde sig til hvis der er nogle opgaver de er særligt interesseret i at lave. Så fordeler vi det på bedste evne.

4.    Vurderingskursuserne bliver nok ikke til noget pt. Skal vi bruge egebækken fortsat?
    Vi vil gerne bruge dem der er i vores forening der har kursus indtil der er kursus for de nye. Anders skriver til Jørn fra Havelodsselskabet for at høre om det er okay.

5.    Kursus i kassere opgaver.
    aflyst pga. Corona

6.    Salgsopslag: er det en ide at bede sælger om at give en pris ide, som kan skrives på også? Da vi ikke kan få solgt til de priser der vurderes til.
    VI kan ikke tvinge sælger til at være realistisk omkring prisen, men vil opfordre til det. Vi vil gøre klart at vurderingen kun gælder et år, hvorefter at der skal betales for en ny hvis der ikke er sket et salg, samt at forpligtelserne stadig påhviler sælger indtil der er sket et salg.

7.    Fællespladsen: hærværk, ophold med alkohol, hash og bål (lavet af træet fra vores bænke)
    Vi vil holde mere øje med pladsen, alles hjælp er påskønnet. Der er indgivet en bekymring til SSP-Odense som vil holde øje med området og gruppen af unge samt indsende rapport til politiet dagligt.

8.    Billeder til procedure til åbning og lukning af vand.
    Anders er ved at få lavet disse og de vil blive printet og lamineret så der er en køreplan fremadrettet.

9.    Vandproblemer på fællesgangen.
    Vi vil rådgive os med en kloakmester hvordan vi løser dette. Vand udfordringer inden for egen hække påhviler den enkelte have-lejer.

10.    Betalings service:
    Dette skulle endeligt virke, alle data er overført og alle skulle modtage opkrævning af haveleje. Ellers må man give kasserer besked.

11.    Flisebelægning ved affaldsbeholderne.
    Er færdig og nu venter vi på at beholderne kommer. Men da de bliver lavet i Frankrig, kunne Odense renovation ikke garantere at vi kunne nå at få dem i april.

12.    Møder frem til næste ekstraordinær generalforsamling.
    Vi vil holde møder hver måned, og det vil forgå over video indtil der er mere normale tider igen.

Referent: Bettina Wortmann