Referat

Referat af Generalforsamling for Sct. Hans H/F

d. 09-02-2016.

Fremmødte var 31prs. fra 21 haver.

Velkomst ved formanden

Punkt 1a. Valg af dirigent, bestyrelsen foreslog Peer fra have nr. 33 og Peer blev valgt. Derefter overtog Peer og han konstaterede at generalforsamlingen var i overensstemmelse med gældende regler.

Punkt 1b. Valg af referent Mikkel fra have nr. 94,

Punkt 1 c. Valg af 3 til stemmeudvalg. Det blev Sigga have nr. 22, Annette have nr. 23 og Pia have nr. 49.

Punkt 2. Bestyrelsens beretning v/ formanden.  (Se beretningen på bilag.)

Efter beretningen blev der stillet et spørgsmål omkring kloakering her var Hans-Erik fra havelodselskabet inde og forklare.

Beretningen kom til afstemning og blev godkendt.

Punkt 3. Fremlæggelse af regnskabet ved kasseren. Kassereren forklarede hvorfor der er et underskud på 312,-.

Punkt 4. Indkommende forslag, der var 4 indkommende forslag.

1. Forslag var fra bestyrelsens kassere. Omhandlede købeloven der siger, at der er en fortrydelsesret på et køb på 6 dage. Af den årsag forslår kasseren, at køber ved salg, deponer pengene på foreningens konto i 6 dage hvorefter kasseren overføre pengene til sælger. Dette for at sikre at foreningen ikke kommer i økonomisk klemme. Forslaget blev vedtaget.

2. Kasseren ønsker et MasterCard/DK for at kunne betale for b.la. foreningens hjemmeside, hvilket kræver et betalingskort. Det har hidtil været kasserens private betalingskort der er blev brugt, derfor ønskes et betalingskort til foreningen. Forslaget blev vedtaget.

3. Tina have nr. 33 ønsker at toilettet tømmes oftere i sæson ´16. Det blev ændret til at der skulle holdes bedre øje med toilettes tank og at bestyrelsen bestræbte sig på at tømme den oftere. Forslaget blev vedtaget.

4. Per og Susanne have nr. 64 forslog at som minimum at få indlagt helårs vand i toiletbygningen. Det blev ændret til at bestyrelsen skulle undersøge hvad det ville koste at få lavet helårs vand og isoleret toiletbygningen, altså indhente 3 tilbud. Forslaget blev vedtaget.

4 a. Fastsættelse af havelejen for 2016. Der blev foreslået, at vi hævede lejen med 200,- kr. til en toilettank fond, der var dog flertal for, at fastholde lejen hvor den er. Ingen stigning i år.

5 . Valg.

Formandsposten for 2 år, Peter have nr. 13 genopstillede, der kom så en modkandidat som var Kim have nr. 23 stort med kampvalg noget der sjældent sker. Skriftlig afstemning efter ønske fra medlem.

Peter fik stemmer 21 mod 8, så Peter blev genvalgt.

2 bestyrelsesmedlemmer for 2 år, Christian have nr. 29, Jørgen have nr. 32 genopstillede Henning have nr.24 stillede også op. Jørgen og Christian blev valgt ind med 20 og 19 stemmer, Henning fik 14 stemmer. Skriftlig afstemning efter ønske fra medlem.

2 bestyrelsessuppleanter for 1 år. Henning have nr. 24 blev genvalgt, Kim have nr. 23, stillede op og blev valgt.

1 revisor for 2 år. Marlene have nr. 100 opstillede, blev valgt.

2 revisorsuppleanter for 1 år her genopstillede Niels have nr. 26. Jan have nr. 10 opstillede til den sidste plads, blev valgt.

Nedsættelse af festudvalg. Formand Peter afleverede en besluttede vedtægt omkring festudvalg fra 1999 til Peer.

• 1 medlem for 1 år, valgt blev Sigga have nr. 22,

• 2 medlemmer for 2 år, valgt blev Annette have nr. 23, Henning have nr. 24,

• 1 bestyrelsesrepræsentant, valgt blev Claus have nr. 22.

• 1 suppleant til festudvalget, valgt blev Jan have nr. 10.

6. Valg af delegerede til repræsentantskabsmødet, her blev det besluttet at det var den kommende bestyrelse der skulle deltage.

7. Nedsættelse af vurderingsudvalg.

2 frem til august 2016 blev valget Mikkel have nr. 96, Cecilie have nr. 94, Christian have nr. 29 og Kim have nr. 23, overtager herefter, alle sendes på vurderingskursus. Dette blev vedtaget.

8 evt.

Christian lavede et oplæg omkring en fælles forsikring fra havelodselskabet, han fortalte om hvad den dækkede og hvad den kostede. Der bliver lavet info og en seddel i tavlerne så kan man skrive sig på. Vi skal have 45 % af foreningens medlemmer tilslutning før den kan tegnes. Overordnet er det et godt tilbud og der vurderes en god dækning til en billig pris.

Afslutning med en bid brød, drikkelse og hygge.

Kære bestyrelse jeg ønsker en tillægshave. Hvordan og hvorledes bærer jeg mig ad med at få det? Nogle beviser på love og regler?Eller er der uskrevne regler?

Tak for en helt fantastisk sommerfest 2019...