Referat af bestyrelsesmøde den 19-5-2019
Deltager: Kirsten, Anders, Dorthe, Per og Bettina Referent:Bettina
Ordstyrer: Kirsten
Referat fra sidst:
Vandposten
på gang 2 bliver fra Jensen og Petersen, tilbuddet der blev bestemt på 2. ekstraordinær
generalforsamling .
Tanken er
bestilt og låse dæksel er ved at findes, Per rykker for datoer.
Formanden:
Green team: vi vil stille
krav om at der bliver fræset langs hække omkring første maj.
Der er pt. et rotteproblem, mortalin er på sagen.
Indbydelse
om udflugt d. 15/6-2019 til bestyrelsen, pt. ikke nogen der kan denne dato.
Ref. repræsentantskabsmødet kan læses på hjemmesiden og tavlerne.
Kassereren:
- Pt. mangler 18 at indbetale haveleje. Der har været returpost af 12 girokort. De er sendt afsted
igen til rette modtager.
Regnskabet ser fornuftigt ud og kan bære de udgifter der er planlagt.
Byggeansøgninger:
- Have 79 bedes om at præcisere byggeansøgning og hjælp kan hentes ved bestyrelsen til dette.
Haver til salg/solgte:
- Have 118 er stadig til salg
- Have 110 er overdraget til foreningen og skal på auktion.
Dette sker når
den er vurderet, dette sker i slutningen af maj start juni.
Aktuelle fokusområder:
1: Aflæsning af jord,
haveaffald og andet i skoven ved p-pladsen
- Dette er ikke tilladt. Altså STRENGT FORBUDT!!
2: Reoler i container-
evt. bedroller til vigtige historiske papir. indkøb
- Vi laver en arbejdsdag for bestyrelsen, hvor vi sortere og rydder op i containernen
3: læringspunkter fra den ekstraordinære generalforsamling
- Ordstyreren/dirigenten har retten til at stoppe punkter på generalforsamlingerne,
og kan bede
medlemmer der ikke overholder god ro og orden om at gå. Det kræver at man er på
lejekontrakten og/samlevende med den på lejekontrakten
for at have tale og stemmeret til
generalforsamlinger jvf § 11.1 i vedtægterne. Hvis man ikke kommer til tiden for
generalforsamlingen
kan man ikke deltage.
4: Bistade i foreningen
Der er nu en biavler i foreningen, dette opslås i foreningens
tavler og på hjemmesiden.
5: Festudvalg
Intet nyt
6: Årets
aktivitetskalender.
- Fælles arbejdsdage 22/6- 2019 gang 1 og gang 4 Tovholder Kirsten, Dorte og Bettina
31/8-2019 gang 2 og gang
3 Tovholder Per, Kirsten, Anders og Bettina
21/9-2019 Fælles for alle gange Tovholder Bettina, Anders
Der kommer indbydelse i tavler
og på hjemmesiden, hvor det vil fremgå hvad der er af fælles
ting der har behov for at vi tager os af.
- Container dato 21/6-2019
-5/7- 2019
20/09-2019-4/10-2019
- Mostdag: August og oktober datoer følger
- Havevandring datoer, hvad ser vi efter opslås i tavlerne inden vi går rundt.
14/07- 2019 kl 15:00
12/10-2019 kl. 10:00
7: Bettina har fået et skab, som kan stå i fælleshuset til f.eks. mapper og printer.
- Anders hjælper med at hente.
8: Nøgler til fælleshus, container og skur
- Da der er forsvundet en nøgle skal vi have kodet låse-cylindrene om,
herefter bliver det sådan at
man skriver under på at have modtaget en nøgle og hvis den bortkommer hæfter man for en
omkodning af låse-cylindrene
og nye nøgler.
Næste bestyrelsesmøde den 18/08-2019 10:00 lokaler: Fælleshuset.