Bestyrelsesmøde

Deltagere: Lene, Anders, Bettina, Dorte, Kirsten

Dirigent: Dorte

Referent: Anders

1. Ny skraldeordning fra Odense kommune.

Til infomøde ved Odense Havelodselskab blev der fremlagt et påbud om en ny skraldeordning. Det er i takt med den grønne omstilling, og det er gældende for hele kommunen, kolonihaveforeninger inklusiv. Dette vil betyde en pristigning for hver havelod, som ikke er helt fastlagt endnu, men på info møde, var der tale om, omkring minimum 140,- kr. per. Havelod.

Alt fra infomødet vil blive fremlagt til den ordinære generalforsamling til Februar.

1. Auktion af 110 på gang 1a.

Grunden vil blive vurderet, og sælges ved åben auktion, afhold på hjemmesiden.

Vi regner med at kunne starte auktionen midt/slut oktober, med afslutning og sidste bud den 1. December.

Der vil i forbindelse med overtagelsen være nogle påbudte ting som den nye lejer skal følge.

Så som, fælde det store birketræ ved hækken, beskære æbletræer, samt rive den gamle bebyggelse ned, samt sokkel, som er for tæt på skel. Huset kan ikke overtages med henblik på renovation.

1. Byggetiladelser.

Man skal selvfølig have byggetilladelse, og det gælder alle der vil bygge. Den koster et gebyr til havelodsselskabbet i Odense (står i gebyrlisten) Den er gældende et år og man har pligt til at færdigmelde bebyggelsen til bestyrelesen når bygningen er færdig, senest et år fra påbegyndelsen. Dette bliver meldt til Odense havelodselskab, som kommer og ser at bebyggelsen er færdig. Sådan er proceduren.

Alle haver skal selvfølig følge samme procedure, og der følges op på om dette efterleves.

1. Opdatering på Vejbump.

Det har været svært at finde entreprenør der kunne etablere vejbump på gangen, uden at asfaltere stykker af den. Vi venter stadig på at de har tid til at komme at se vejen og give et tilbud. Der vil blive rykket igen til firmaet.

Til en start vil vi etablere nogle knust beton bump og se hvilke effekt det har i at sænke farten på den gennemkørende vej.

1. Eventuelt.

Lukning af vand? Normalt 1. november, men ellers hvis der kommer vedvarende frost. Info vil komme i tavler og på nettet.

Tillægshaver: De skal selvfølig passes og benyttes ligsom andre haver, eller gives videre. Ledige haver vil blive synligjort noget mere, i tavler og på hjemmesiden.

Præmiehave fest billeder bliver lagt op på hjemmesiden.